Brev:
Vågen og måske sulten om natten
12. januar 2014
Alder:
7 mdr.
Vågen og måske sulten om natten
Kære Helen,
Jeg skriver til dig da min søn på knap 7 mdr. er ofte vågen/sulten om natten. Jeg er alene med ham, og efter nu 7 mdr med meget usammenhængende søvn er jeg lidt tyndslidt, så håber du kan hjælpe.
Lidt Info om ham som jeg tænker måske er relevant. Han er født 6 uger for tidligt,  er fødr med klumpfod og sover derfor med en skinne der godt kan være lidt "træls" for de små, han har hele perioden fået HIPP modermælkserstatning. Nu også grød/mos mm.
Han vejer pt ca 10,5 kg og er ca 70 cm lang.
Hans daglig mad indtagen/søvn ca sådan ud:
6.30 Vi vågner
7.30 Grød, vand af kop
Nogle dage kort lur hvis han er meget træt
9.30 Frugtmos, vand af kop
Ofte mælk
10.00-11.00 Bliver puttet til lur. Sover max 1 time.
11.30 Kartoffelmos, ris el lign med kød el fx broccoli, vand af kop
Ofte mælk
13.30-14.30 Blir puttet til lur. Sover max 1 time
15.00 Grød med frugt, vand af kop
18.00 Kartoffelmos, ris el lign med kød, el grønsager, vand af kop.
Ofte lidt mælk
19.00 Bliver han puttet til natten. Han falder hurtigt i søvn.
Derefter sover han 2 timer, vågner og er sulten. Han får mælk. Sådan er det resten af natten.
Ham sover ca 14-15 timer i døgnet. Jeg kan ofte ikke holde ham vågen mere end 3 timer i dagtimerne.
Han får HIPP modermælkserstatning. Jeg har prøvet med vælling, men jeg synes ikke han sover længere på det.
Jeg forsøger hele dagen at "fylde ham godt op", og det fungere også godt om dagen med grød/mos mm. Men det er som mælken ikke mætter ham nok om natten.
Kan du give mig et godt råd? Et nyt madskema? Anbefale en anden, mere mættende modermælkserstatning? El noget lign?
Mange hilsner
Maria